دوران نقاهت و بهبودی بعد از بلفاروپلاستی

 عمل‌های زیبایی دارای نتایج فوق‌العاده‌ای هستند که سبب بالا رفتن اعتماد به نفس کاندیدهای انجام آن می‌گردد. اما آنچه قبل از اقدام به این کار ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند دوره نقاهت مربوطه است. یکی از رایج‌ترین این عمل‌ها، عمل بلفاروپلاستی نام دارد. کسانی که به طور مادرزادی و یا در اثر گذر سن دچار افتادگی پلک شده‌اند می‌توانند از مزایای این عمل زیبایی بهره ببرند. دوره نقاهت جراحی پلک نسبت به سایر عمل‌های زیبایی کمتر بوده ولی تمامی نکات و مراقبت‌های لازم باید به دقت و جزئیات کامل دنبال شوند. اگر شما نیز از افتادگی پلک خود ناراحت بوده اما به دلیل موقعیت شغلی خود درگیر دوره نقاهت بعد از آن هستید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که قصد داریم در این مقاله به بررسی کامل و اجمالی دوران نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی بپردازیم. عمل بلفاروپلاستی در کلینیک پوست و مو هلیا به کمک پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا و توسط دکتر خراسانی انجام می‌شود.


دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی

جراحی پلک (که به آن لیفت چشم یا بلفاروپلاستی _ Blepharoplasty_ نیز گفته می شود) باعث جلوگیری از بزرگتر شدن لک های پلک تحتانی و برداشتن پوست اضافی و چروک پلک های فوقانی می شود.

این بلفاروپلاستی معمولاً به دلایل زیبایی انجام می شود. علاوه بر دلایل زیبایی بسیار از افراد با بالا رفتن سن از افتادگی پلک و اختلالی که در بینایی به وجود می آورد شکایت می کنند برای همین جراحی پلک یک روش مؤثر برای بهبود بینایی نیز به شمار می رود.

با بالا رفتن سن اغلب افراد به تدریج خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست می دهند. عدم کشش لازم و خاصیت ارتجاعی نیز دلیل اصلی افتادگی پلک تلقی می گردد. در واقع پوست اضافی روی پلک باعث ایجاد چین و چروک و برآمدگی می شود که ظاهری خوشایند ندارد.

روی پلکهای فوقانی، یک پوسته اضافی از پوست می تواند بر روی مژه های آویزان شده و سدی در راه دیدن نیز باشد. علاوه بر پوست اضافه به دلیل کشیده شدن چربی که از ناحیه جمجمه به سمت چشم باشد می تواند باعث ایجاد برآمدگی در پلک های فوقانی و تحتانی می شود. غشاء نازکی که چربی را در جای خود نگه می دارند با افزایش سن کم کم ضعیف می شوند و اجازه می دهند چربی به داخل لبه ها حرکت کنند. اکثر افراد در این موارد به دنبال راه چاره ای چون جراحی پلک هستند.

دوران نقاهت و بهبودی بعد از بلفاروپلاستی

در ابتدا باید بدانید که جراحی پلک چگونه انجام می شود؟ بلفاروپلاستی معمولاً حدود دو ساعت به طول می انجامد اگر برای هر دو پلک انجام شود. پزشک شما برای بلفاروپلاستی به احتمال زیاد از بی حسی موضعی (مسکن ضد درد داخل چشم) با آرام بخش دهانی استفاده می کند. در ابتدای کار جراح معمولاً در امتداد خطوط طبیعی پلک شما بریده خواهد شد. در ادامه جراحی پلک پزشک شما از طریق این بریدگی ها، پوست را از بافت زیرین جدا کرده و چربی و پوست اضافی را از بین می برد بعد از آن نیز برش ها را با بخیه های بسیار کوچک زخم را می بندد. البته با استفاده از لیزر یا برش در امتداد حاشیه بخیه آنچنان مشخص نخواهد بود. بیماران معمولاً پس از بلفاروپلاستی، مدت زمان بهبودی کوتاهی دارند. اگرچه کبودی و تورم معمولاً در روز بعد از عمل بدتر است، اما به سرعت شروع به ناپدید شدن می کنند.

بهترین نامزدها برای بلفاروپلاستی افرادی هستند که از نظر سلامتی و دارای انتظارات واقع بینانه هستند. اکثر آنها 35 سال به بالا یا مسن تر هستند، اما اگر پلک های پرپشت و یا افتادگی پلک در خانواده شما وجود داشته باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که جراحی زودتر انجام شود. جراحی پلک می تواند ظاهر شما را تقویت کرده و به ایجاد اعتماد به نفس شما کمک کند.

برای اطلاع از هزینه بلفاروپلاستی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه با بلفاروپلاستی و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.


منبع : https://b2n.ir/z96116



Comments